در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        به کودکان‌تان نودل ندهید
        سالم خبر: بسیاری از کارشناسان تغذیه معتقدند غذاهای فوری مانند نودل فوری نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه مصرف خارج از تعادل آن می‌تواند مضرات زیادی هم داشته باشد چرا که این نوع غذاها برای خوشمزه‌تر شدن در فرایند فراوری با روغن و نمک فراوان مزه‌دار می‌شوند. غذاهایی که برای بزرگترها توصیه نمی‌شوند قطعا برای کودکان نیز مضر است.  به گزارش سالم خبر، در دنیای امروز غذاهای فوری جزو غذاهای محبوب محسوب می‌شوند، یکی از این غذاها، نودل‌های فوری است که در کشور خودمان نیز شاهد تبلیغات گسترده تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی برای این غذای وسوسه‌انگیز هستیم. تبلیغاتی که بینندگانش را به خوردن این نودل‌ها با بسته‌بندی‌های وسوسه انگیز و چاشنی‌های متنوع، ترغیب می‌کنند. چهارشنبه، 29 فروردین 1403

        عناوین مرتبط
        واردکردن سکوهای اینترنتی خارج از ضوابط حاکم بر مؤسسات پزشکی خطای بزرگی است
        سالم‌خبر: عباس  کبریائی‌زاده، استاد و رئیس مرکز تحقیقات و اقتصاد و مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران در یادداشتی عنوان کرد: واردکردن سکوهای اینترنتی خارج از ضوابط حاکم بر مؤسسات پزشکی و مقررات حاکم بر کمیسیون‌های ماده 20 و هیئت‌های انتظامی نظام پزشکی خطای بزرگی است که می‌تواند سلامت آحاد جامعه را با مخاطره مواجه کند. غفلتی که در تدوین آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای کسب‌وکار اینترنتی شده، باید مورد ملاحظه و اصلاح قرار گیرد. چگونه قابل تصور و ممکن است که بخشی از خدمات دارویی و زنجیره تأمین دارو را به مؤسساتی سپرد که صلاحیت حرفه‌ای و علمی‌ای را که به تأیید کمیسیون‌های قانونی ماده 20 نرسیده است، بر عهده گیرند.

        مسمومیت کودکان با گیاهان دیفن‌باخیا و خرزهره کشنده است
        سالم‌خبر: کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش مسمومیت‌های اتفاقی در یک سال و نیم اخیر، گفت: برخی از گیاهان آپارتمانی مانند دیفن‌باخیا و خرزهره به رغم ظاهر زیبا موجب جلب‌ توجه کودکان شده و با خوردن قسمتی از آن گیاه توسط کودک باعث مسمومیت و حتی مرگ آنها می شود. به گزارش سالم‌خبر از سازمان غذا و دارو، راضیه کشاورز، اظهار داشت: گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهانی است که از تمامی قسمت‌های گیاه اعم از برگ‌، ساقه و ریشه آن شیره‌ای استخراج می‌شود که حاوی ترکیب اگزالات کلسیم است که این ترکیب موجب سوزش در پوست یا تورم در دهان، زبان و حلق شده و گاه موجب عدم تکلم و حتی خفگی می شود.

        ده برند رژ لب در کشور غیراستاندارد شناخته شدند
        سالم‌خبر: دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی هم از غیراستاندارد بودن ۱۰ برند رژلب در کشور خبر داد و اعلام کرد که در فرآیند ارزیابی انطباق از ۲۰ نمونه رژلب موجود در بازار (۱۰ نمونه جامد – ۱۰ نمونه مایع) آزمون‌های فساد پذیری، وضعیت ظاهری، نقطه نرمی (مربوط به نمونه‌های جامد)، پایداری حرارتی، وجود ذرات خارجی، فلزات سنگین و آرسنیک صورت گرفت. نکته جالب اینجاست که در میان این اسامی نام برخی برندهای معروف داخلی هم به چشم می‌خورد.