در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
        سالم‌خبر: براساس اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد. واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود. بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است. عرشی، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد. همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. شنبه، 8 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        نمک کم اما یددار مصرف کنید
        سالم خبر: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بارها و مکررا تاکید کرده‌ایم که نمک کم مصرف کنید و نمک مصرفی هم حتما یددار و تصفیه شده باشد و نمک یددار برای اینکه ید در آن باقی بماند حتما در مراحل پایانی پخت به غذا اضافه شود. به گزارش سالم خبر، احمد اسماعیل‌زاده، درباره برنامه پیشگیری از کمبود ید در کشور و اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه اظهار کرد: این برنامه یکی از موفق‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت بوده و مورد تحسین سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفته است. با توجه به اینکه خاک کشور ید کافی ندارد، طی سالیان گذشته نسبت به یددار کردن نمک اقداماتی انجام شد که بسیار مثبت بود و توانست تا حدودی کمبود ید را در کشور ریشه‌کن کند.

        دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان رکورددار ابتلا به سل
        سالم‌خبر: استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان رکورددار ابتلا به سل هستند و پس از آن‌ها استان‌های گیلان، خوزستان، خراسان رضوی، قم و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مهشید ناصحی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، همزمان با روز جهانی سل با اشاره به شعار روز جهانی مبارزه با سل مبنی بر ( بله! ما می‌توانیم به سل پایان دهیم!) گفت: ۲۴ مارس سالروز معرفی عامل بیماری سل به جهانیان توسط دکتر رابرت کخ در سال ۱۸۸۲ به‌عنوان روز جهانی سل و ۲۳ مهرماه سالروز وفات حکیم ذکریای رازی، به عنوان روز ملی مبارزه با سل به پاس فعالیت‌های ارزشمند در زمینه سل نامگذاری شده‌اند.

        برترین جراح قلب اطفال از ایران رفت!
        سالم‌خبر: خبر مهاجرت برترین متخصص جراحی قلب اطفال کشور در حالی در سطحی گسترده منتشر شد که رئیس بخش پیوند قلب کودکان بیمارستان شهید رجایی اعلام کرد: با وجود اینکه ما مهاجرت مازیار غلامپور دهکی را به مقامات امنیتی و وزارت بهداشت اطلاع داده ایم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. پایگاه خبری سازمان نظام پزشکی در گزارشی به وضعیت پیوند قلب اطفال پرداخته و از مهاجرت مازیار غلامپور نفر اول این رشته خبر داده است. در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانیم: خبر کوتاه بود و دردناک! دکتر "مازیار غلامپور دهکی" جراح و از بزرگان و نوابغ پیوند قلب کودکان هم از ایران مهاجرت کرد.  او که لیست انتظار بیمارانش تا دو سال آینده پر بود و ۶۳۸ کودک نیازمند جراحی قلب در صف عمل جراحی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی هستند.