در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        بالاترین مصرف تجهیزات پزشکی در بیماران قلب و عروق و ارتوپدی
        رئیس سازمان غذا و دارو بالاترین میزان مصرف تجهیزات پزشکی را مربوط به گروه قلب و عروق و ارتوپدی اعلام کرد. دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        سالم‌خبر: دارویی که از سوی دونالد ترامپ توصیه شده بود، ظاهراً در دوران همه‌گیری کرونا باعث مرگ‌ومیر هزاران نفر شده است. داروی «هیدروکسی کلروکین» در طول همه‌گیری کرونا معمولاً بدون برچسب و مجوز خاصی مصرف می‌شد. اکنون تحقیقات نشان می‌دهد که این داروی ضدمالاریا ممکن است باعث مرگ حدود 17,000 نفر در پنج کشور اروپایی و ایالات متحده در طول موج اول همه‌گیری کرونا شده باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا در اسفند 1398 مجوز این دارو را صادر کرد، اما پس از چهار ماه دستور لغو آن را داد. براساس مقاله منتشرشده در Biomedicine & Pharmacotherapy، این دارو باعث عوارض جانبی شدید مانند اختلالات ریتم قلب می‌شود.

        طرح دارویار هنوز 52 میلیارد تومان طلبکار است
        سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: حدوداً ۷۵ هزار میلیارد تومان برای دارویار مصوب شده است که از این عدد تا الان ۲۳ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده و حدود ۱۳۴۰۰ میلیارد تومان آن به داروخانه‌های سرپایی و بستری رسیده است.   سید حیدر محمدی درباره اجرای طرح اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختلاف آن با ارز آزاد باعث شده بود که بخشی از دارو‌های ما از زنجیره خارج شود، لذا طرح اصلاح سیاست‌های ارزی اجرا شد تا به جای این‌که ارز را به ابتدای زنجیره بدهیم، یارانه دارو به انتهای زنجیره اختصاص یابد. وی افزود: بر این اساس بانک مرکزی مابه‌التفاوت را در قالب یارانه پرداخت می‌کند تا پرداخت از جیب بیمار افزایش پیدا نکند.

        ضرورت تخصیص 70 درصدی ارز کالاهای سلامت‌محور تا پایان شهریور
        معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو بر لزوم تخصیص 70 درصدی ارز کالاهای سلامت‌محور در نیمه اول سال برای تأمین به موقع دارو و تجهیزات پزشکی تأکید کرد.