در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        نظام سلامت در خطر فروپاشی
        به گفته اغلب فعالان حوزه بهداشت و درمان در کشور، عدم علاقه پزشکان عمومی برای شرکت در آزمون دستیاری یا رفتن به سمت تخصص‌هایی از جمله قلب و عروق، عمدتا به شرایط تحصیل، عدم به روزرسانی قوانین قدیمی، مداخلات غیرتخصصی خلاف قانون، وضعیت نیروی انسانی حوزه سلامت و زنجیره تربیت نیروی متخصص در نظام سلامت کشور است. چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        به نام رهبری برای خود انحصار دارو ایجاد می‌کنند
        سالم‌خبر: بخش بزرگی از صنعت داروی کشور، دولتی است. مانند هلدینگ تیپیکو که متعلق به تامین اجتماعی است یا هلدینگ دارویی برکت به متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است. طبیعی است بخش خصوصی تیز با تشکیل انجمن‌ها و سندیکاها به دنبال منافع خود باشد؛ آن‌ها البته ساختار مافیایی ندارند. همه این‌ها هم با سازمان غذا و دارو طرف هستند که یک سازمان دولتی است. بیایید به جای این کلمه که خیلی مناسب هم نیست، از لفظ «اصحاب تعارض منافع» استفاده کنیم.

        سلامت مردم شوخی بردار نیست
        سالم‌خبر: رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نشست با منتخبین مجلس دوازدهم، گفت: در حوزه سلامت از وابستگی مطلق به خودکفایی مطلق رسیدیم و نه تنها به خودکفایی رسیدیم؛ بلکه پزشکی و سیستم شبکه بهداشت ما مورد غبطه کشورهای پیشرفته دنیا است. محمد رئیس‌زاده با اشاره به نقش مهم قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی برای مرتفع کردن بخشی از این مشکلات، افزود: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی سلامت را در فروردین ۹۳ ابلاغ کردند که همان نقشه راه درستی برای ادامه خدمات بهداشتی درمانی دارویی در کشور است. متأسفانه هنوز بسیاری از بندهای این سند بالادستی از سوی نهادهای ذی ربط و مسئولین مختلف اجرا نشده است.

        حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
        سالم‌خبر: رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: دخالت نابجا در حوزه سلامت امروز از هر زمان دیگری گسیخته شده و از دست وزارت بهداشت خارج شده است. با تاکید بر حفظ شان و جایگاه پزشکی در کشور، نسبت به ورود سونامی گونه تکنسین‌ها در مداخلات غیر مجاز انتقاد کرد. محمد رئیس زاده، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران، افزود: سیاست گذاران و مجریان باید متوجه اعمال و رفتار و کنش خود با جامعه پزشکی باشند. با این جامعه فرهیخته و وظیفه خطیر آن نمی‌توان کُشتی گرفت و شوخی کرد. بعضی از شوخی‌ها و ندانم کاری‌ها با جامعه پزشکی جدی جدی، سلامت مردم را دستخوش تغییر خواهد کرد. وی افزود: اعتقاد و اعتماد راسخ مردم به جراحان ایرانی ابدی نخواهد بود اگر مدیریت نکنیم.