در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        جزئیات جدید از پرونده مسمومیت الکلی پزشکان شیرازی
        اصغر جهانگیر اعلام کرد: «باغی که پزشکان شیرازی در آن به دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند، پلمب شد. او گفت: «۲۴ نفر در این مراسم حضور داشتند؛ ۶ نفر دچار مسمومیت شدند و یک نفر فوت کرده است. صاحب باغ که تهیه‌کننده مشروبات بوده نیز، دستگیر شده است.» چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        برنج استان گیلان بالاترین و برنج استان گلستان پایین‌ترین میزان آرسنیک را دارد
        سالم‌خبر: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روشی را برای پخت برنج پیشنهاد کرد که ضمن حفظ ویتامین‌های محلول در آب برنج، ۷۰ درصد آرسنیک از برنج خارج می‌شود. سمیرا ربیعی، استادیار و دکترای تخصصی علوم تغذیه آلودگی با فلزات سنگین را یکی از موارد آلودگی‌های محیطی برنج برشمرد و گفت: آلودگی آب و خاک و همچنین نزدیک بودن مزارع برنج به مراکز صنعتی و فاضلاب‌های مربوطه در تجمع این آلودگی در برنج موثر هستند. سمیرا ربیعی آلودگی با آرسنیک را یکی از آلودگی‌های شایع در برنج عنوان کرد و افزود: آرسنیک یکی از سمی‌ترین عناصر جهان و به طور جدی کشنده است. آرسنیک در اکثر مواد غذایی به مقدار بسیار اندک یافت می‌شود اما میزان آن در حدی نیست که تهدیدی برای سلامتی محسوب شود.

        مرگ سخت و خفگی 9 بیمار اینتوبه؛ وقتی ژنراتورهای بیمارستان کار نکردند
        سالم‌خبر: بررسی‌‏های هم‌‏میهن نشان می‌‏دهد، اتاق یو‏پی‌‏اس در زیرزمین ساختمان بوده، در همان طبقه اتاق آی‏‌سی‏‌یو قرار داشته است؛ جایی که به گفته یک منبع آگاه بالای 45 درجه گرما داشته. آتش‌‏نشانی چندین‌بار به آنها گفته بود که باید تهویه خوبی داشته باشید. باید باتری‌‏ها را تعویض می‏‌کردند که نکرده بودند. با اتصالی سیم برق و آتش‌‏سوزی، دستگاه برق اضطراری از کار می‏‌افتد؛ دستگاهی که باید به بخش‌‏های ضروری مثل آسانسور، دستگاه‌‏های تنفسی و اتاق عمل متصل باشد. تیم‌‏های بررسی از محل حادثه اعلام کرده‌‏اند که فن فشار مثبت بیمارستان موقع حادثه، کار نکرده‏ است؛ این بیمارستان دو ژنراتور داشت که هیچ‏‌یک وارد مدار نشده‌‏اند، چون اساساً برقی در آنها جریان نداشت.

        سالم‌خبر: معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به جایگاه این دانشگاه در اهدای عضو بویژه اهدا از مرگ قلبی به عنوان پدیده‌ای نادر در جهان، گفت: اقدامات اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران بسیار روبه پیشرفت است. علی مشکی در مراسم بزرگداشت هفته اهدای عضو و روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج که در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: اردیبهشت ماه جزو ماه‌های مهم سال در حوزه سلامت است که روزهای مشخصی به نام رویدادهای مهمی مانند «روز ماما»، «روز اهدای عضو» و «بیماری‌های خاص» نامگذاری شده و به معنا است که این موضوعات را سرلوحه اقدامات نظام سلامت قرار داده شود.