در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        ضربان قلب در ورزش مطلوب چقدر باید باشد؟
        سرعت ضربان قلب هنگام ورزش شاخصی از شدت فعالیت جسمی شماست و بر اساس آن می‌توانید دریابید آیا شدت ورزش شما به حد مطلوب رسیده است یا نه. پنج‌شنبه، 27 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        با توزیع دستگاه MRI ؛ استیضاح یک وزیر لغو می‌شود
        سالم‌خبر: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، گفت: اگر مجلس بخواهد وزیر استیضاح کند، همان وزیر تعدادی دستگاه تجهیزات پزشکی گرانقیمت را بین بعضی از استیضاح کنندگان توزیع می‌کند و استیضاح لغو می‌شود. اینها در شان جمهوری اسلامی و نظام نیست اما اینها اتفاق افتاده است و وجود دارد.

        چه مدت باید ورزش کنیم تا اثر آن را ببینیم؟
        واقعیت این است که مشاهده‌ی تغییرات در سلامت جسمی و روانی شما پس از ورزش، هم کوتاه‌مدت است و هم بلندمدت. به گفته‌ی کارشناسان، دستاوردهایی مانند افزایش میزان عضلات، و کاهش وزن یک شبه اتفاق نمیفتد. این تغییرات فیزیکی قابل توجه ناشی از ورزش (اعم از رشد عضلانی، کاهش چربی، یا ضربان قلب کمتر در حالت استراحت) به شرایط فرد و سطح اولیه آمادگی بدنی او بستگی دارد.

        مصرف استامینوفن برای گرمازدگی ممنوع!
        سالم‌خبر: سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد از دادن هرگونه تب‌بر مانند استامینوفن برای فرد گرمازده خودداری شود. گرمازدگی با نام پزشکی هایپرترمی (Hyperthermia) یکی از مشکلات حوزه سلامت است و هنگامی رخ می دهد که به دلیل برهم خوردن تعادل در مکانیسم تنظیمی گرمایی بدن، دما بدن بیش از اندازه افزایش می یابد. این اتفاق در بیشتر مواقع، زمانی پیش می‌آید که فرد به مدت طولانی در برابر درجه حرارت بالا قرار می گیرد یا تمرینات فیزیکی سختی را در دمای بالا انجام می دهد. گرمازدگی در تابستان بیشتر رخ می دهد و بایستی خیلی سریع درمان شود زیرا اگر به موقع درمان نشود، امکان دارد به مغز، قلب، کلیه و ماهیچه‌ها آسیب برساند.