در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        چرا کمبود قلم‌های انسولین نوومیکس در این چند ماه به مرز بحران رسیده است؟
        سالم‌خبر: پیرمردی با کهولت سن به سختی به جایگاه دکتر داروخانه مراجعه می‌کند و می‌گوید: «چندین روز است که در به در در داروخانه‌های شهر می‌چرخم؛ حتی به شهرهای مجاور رفته‌ام، اما به من می‌گویند «نداریم! اگر هم بیاید، یک‌روزه تمام می‌شود». همسر دیابتی من الآن با این قند خونش چه کند؟» روزی نیست که از این قبیل تماس‌ها و مراجعات مکرر نداشته باشیم. حتی بعضی بیماران به دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو مراجعه کرده‌اند، اما پاسخ درستی نگرفته‌اند. به راستی چرا کمبود قلم‌های انسولین بخصوص نوومیکس در این چند ماه دچار بحران شده است؟ معتقدم گاهی بحران و بلایای طبیعی و ... دوشنبه، 21 خرداد 1403

        عناوین مرتبط
        دولت با تجربه وقایع سال 98 از اجرای طرح دارویار واهمه داشت
        سالم‌خبر: معاون راهبردی نظام دارویی اداره کل دارو سازمان غذا و دارو، موضوع اصلی طرح ملی «دارویار» را اصلاح سیاست‌های ارزی حوزه دارو و نجات صنعت دارویی کشور دانست و درباره چگونگی اجرای این طرح از تیرماه ۱۴۰۱ گفت: دولت در مقطعی تخصیص یارانه‌های دارویی به ابتدای زنجیره تامین را ناممکن دید اما هیچ برنامه ای برای تغییر این مسیر نداشت. ایده ی طرح داروی با هدف اصلاح سیاست‌های ارزی حوزه بهداشت تدوین شد در حالی که دولت با توجه به تجربه افزایش قیمت بنزین  و روغن و ماکارونی و تبعات اجتماعی آن از اجرای طرح واهمه داشت.

        سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فقط یک درصد از دارو‌های مصرفی وارد کشور می‌شود و امسال نیز بانک مرکزی از تولیدکنندگان دارو حمایت بیشتری خواهد کرد. سیدحیدر محمدی در برنامه تلویزیونی صف اول درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران فارما در کشور اظهار داشت: نمایشگاه ایران فارما که هر سال برگزار می‌شود یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های نمایشگاهی است که در حوزه دارو در کشور ماست. هر سال این رویداد رو به توسعه است یعنی امسال بیش از ۷۰۰ شرکت در این نمایشگاه شرکت کردند که ۳۳ شرکت خارجی بودند که از کشور‌های مختلف عمده آنها شرکت‌های هندی و چینی بودند و سایر شرکت‌هایی که از کشور‌های دیگر در نمایشگاه حاضر بودند.

        در سازمان غذا و دارو قبل از کمبود باید به فکر تهیه مواد اولیه و نیازمندی‌های صنعت باشیم
        سالم‌خبر: وزیر بهداشت با بیان اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه، اساسنامه سازمان غذا و دارو باید به سرعت تهیه و تصویب شود، در عین حال به مشکلات حوزه دارو اشاره کرد و گفت: اجازه برداشت سهمی از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات دارو، گرفته شد. محمدرضا ظفرقندی در بیست و یکمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت توجه به نظام دارو، نظام ژنریک، قیمت گذاری، نوسازی صنایع و تعامل بیمه‌ها و حوزه داروسازی، یادآور شد: در حال حاضر مشکل اصلی در حوزه دارو، کمبود نقدینگی صنایع به دلیل چرخه مالی نامناسب از سوی دولت، بیمه‌ها و دانشگاه‌ها است.