در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        سازمان غذا و دارو چگونه بر محصولات آرایشی و بهداشتی نظارت می کند؟
        سالم‌خبر: معاون اجرایی اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله صورت می‌گیرد. رؤیا مرجانیان، با بیان به اینکه یکی از وظایف سازمان غذا و دارو نظارت بر سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است، افزود: این سازمان ضوابط و دستورالعمل‌هایی را به منظور اطمینان از سلامت این محصولات تدوین کرده و بر آن ها نظارت دارد. وی ادامه داد: سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی مجاز در سه قسمت کلیدی از جمله کارخانه، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو مورد نظارت قرار می‌گیرد. دوشنبه، 21 خرداد 1403

        عناوین مرتبط
        به نام رهبری برای خود انحصار دارو ایجاد می‌کنند
        سالم‌خبر: بخش بزرگی از صنعت داروی کشور، دولتی است. مانند هلدینگ تیپیکو که متعلق به تامین اجتماعی است یا هلدینگ دارویی برکت به متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است. طبیعی است بخش خصوصی تیز با تشکیل انجمن‌ها و سندیکاها به دنبال منافع خود باشد؛ آن‌ها البته ساختار مافیایی ندارند. همه این‌ها هم با سازمان غذا و دارو طرف هستند که یک سازمان دولتی است. بیایید به جای این کلمه که خیلی مناسب هم نیست، از لفظ «اصحاب تعارض منافع» استفاده کنیم.

        سالم‌خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موضوع قاچاق دارو یکی از معضلات اساسی است و با توجه به گستردگی دایره خدمات داروخانه‌ای باید برای شهر مشهد در سهمیه‌های دارویی برنامه ریزی‌های جدیدی صورت گیرد. علی روح بخش، معاون غذا و دارو در نشست خبری که امروز با موضوع حوزه سلامت برگزار شد، گفت: سامانه ۱۹۰ برای پاسخ دهی در زمینه کمبودهای دارویی و اختلالات دارویی با حضور کارشناسان مجرب در حال خدمت رسانی است. وی افزود: در این زمینه از ابتدای سال از مجموع ۳۱ هزار تماس تلفنی، به ۸۵۰۰ مورد اطلاعات دارویی پاسخ داده شده است و به سایر تماس‌ها که در خصوص اختلالات دارویی است اطلاعات لازم ارائه شده است.

        سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو در پیامی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰ درصد مسمومیت‌ها در منازل رخ می‌دهند، نسبت به لزوم آموزش همگانی تاکید کرد. سیدحیدر محمدی در این پیام آورده است: سالانه مقادیر قابل‌توجهی از عوامل شیمیایی و داروهای صناعی وارد بازار مصرف می‌شوند که متأسفانه سهل‌انگاری در نگهداری صحیح داروها و مواد شیمیایی در منزل سبب ایجاد مسمومیت در افراد خصوصاً در کودکان و سالمندان خواهد شد. مسمومیت‌ها در اثر تماس‌های عمدی یا اتفاقی با مواد دارویی یا شیمیایی که می‌توانند آسیب‌رسان باشند، اتفاق می‌افتد.