در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        کشف جدید درباره تاثیر ناامیدی بر عملکرد مغز
        ناامیدی واکنش هیجانی طبیعی است که در صورت عدم کنترل می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد. راهبردهای مقابله می‌تواند به کاهش تاثیر آن و حفظ ذهنیت سالم‌تر در طول زندگی ما کمک کند. چهارشنبه، 23 خرداد 1403

        عناوین مرتبط
        شاخص سلامت نوزادان در ایران فراتر از کشورهای خاورمیانه
        سالم خبر: دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این‌که یکی از افتخارات کشور ما این است که مرگ و میر کودکان در کشور ما از میانگین جهانی پایین‌تر است، گفت: در منطقه خاورمیانه کمترین آمار مرگ و میر نوزادان مربوط به ایران است.  به گزارش سالم خبر، محمد زنوزی راد  دبیر اجرایی همایش علمی سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین یادبود دکتر محمد قریب، درباره وضعیت سلامت کودکان در ایران اظهار کرد: یکی از معیارهای سازمان جهانی بهداشت برای بررسی شاخص‌های سلامت در یک کشور، میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان است که این موضوع نشانگر اهمیت سلامت کودکان در جهان است.

        تاثیر داروی اوزمپیک بر کاهش نارسایی‌های کلیه و مرگ در بیماران دیابتی
        سالم‌خبر: نتایج تحقیقات درباره داروی سماگلوتاید با نام تجاری اوزمپیک و گووی نشان داد که این دارو علاوه بر کمک به کاهش وزن به طور قابل توجهی خطر نارسایی کلیه و مرگ را در مبتلایان به دیابت نوع 2 و بیماران مزمن کلیوی کاهش می‌دهد. داروی ضد دیابت و کاهش وزن سماگلوتید یا اوزمپیک در حال حاضر یک موفقیت بزرگ در سراسر جهان به شمار می‌رود و هر روز به فهرست مزایای سلامتی آن افزوده می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده است که این دارو خطرات قلبی را در افراد غیر دیابتی دارای اضافه وزن کاهش می‌دهد و می‌تواند درمانی برای اختلال مصرف الکل باشد. اکنون، یک مطالعۀ جدید کاربردهای بیشتری برای این داروی شگفت‌انگیز پیدا کرده است.

        برخی رشته های پزشکی در مرز بحران قرار دارند، صندلی‌های دستیاری خالی مانده است
        رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به رغم وجود بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پُر شدن ظرفیت دستیاری برخی رشته های تخصصی در مرز بحران قرار دارد. محمد رئیس زاده، در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش‌های جدی جامعه پزشکی کشور هشدار داد و خطاب به مسئولین کشور یادآور شد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.