در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        سالم‌خبر: انجمن پزشکی آمریکا در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که داروهای کاهش وزن شرکت داروسازی «نوو نوردیسک» مانند «ویگووی» یا داروهای مشابه برای دیابت نوع ۲ را مصرف می‌کنند ممکن است با خطر نوعی بیماری چشمی تهدیدکننده بینایی مواجه شوند. داروهای دیابت ویگووی، اوزمپیک و ریبلسوس که برای کاهش وزن استفاده می‌شوند، همگی ماده فعال یکسانی به نام «سماگلوتاید» دارند و جزو دسته‌ داروهایی‌ هستند که با عنوان آگونیست‌های گیرنده «جی‌ال‌پی-۱» شناخته می‌شوند.  به گفته متخصصان مجله انجمن پزشکی آمریکا (جاما)، میزان این بیماری چشمی که با نام «نوروپاتی ایسکمی قدامی غیرشریانی» عصب بینایی یا «نایون» (NAION) شناخته می‌شود در افرادی که برای دیابت نوع ۲، سماگلوتاید مصرف می‌کردند ۸. سه‌شنبه، 19 تیر 1403

        عناوین مرتبط
        سالم‌خبر: مدیر مرکز مراقبت‌های جامع هموفیلی بیمارستان کودکان مفید؛ گفت: فاکتور ۹ انعقادی بیماران هموفیلی دچار کمبود مطلق کشوری است و مجبور هستیم به بیماران به جای فاکتور ۹، فاکتور پلاسما تزریق کنیم، این درحالیست که فاکتورهایی با دو ماه تاریخ مصرف هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند. پیمان عشقی همچنین در تکمیل سخنان خود افزود: این موضوع وجود دارد و نهادهای رسمی می‌توانند تایید یا تکذیب کنند. اما مسئله اینجاست فاکتور ۹ پلاسمایی در کشور ما به وفور وجود داشته است اما در یک سال گذشته با کمبود و در چند ماه گذشته عدم وجود مطلق این فاکتور مواجه هستیم.

        به نام رهبری برای خود انحصار دارو ایجاد می‌کنند
        سالم‌خبر: بخش بزرگی از صنعت داروی کشور، دولتی است. مانند هلدینگ تیپیکو که متعلق به تامین اجتماعی است یا هلدینگ دارویی برکت به متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است. طبیعی است بخش خصوصی تیز با تشکیل انجمن‌ها و سندیکاها به دنبال منافع خود باشد؛ آن‌ها البته ساختار مافیایی ندارند. همه این‌ها هم با سازمان غذا و دارو طرف هستند که یک سازمان دولتی است. بیایید به جای این کلمه که خیلی مناسب هم نیست، از لفظ «اصحاب تعارض منافع» استفاده کنیم.

        سالم خبر: بیشتر ما می‌خواهیم عمری طولانی توام با سلامت داشته باشیم، اما مردم برخی مناطق جهان به طور میانگین بیشتر عمر می‌کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها طولانی‌ترین میانگین عمر را دارند و سوئدی‌ها و نروژی‌ها در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند. اما راز افزایش طول عمر چیست؟ به گزارش سالم خبر، «راشی اگروال» از دانشکده پزشکی «راتگرز نیوجرسی» به یاهو لایف می‌گوید چند عامل در این موضوع دخیل است از جمله تغذیه، میزان فعالیت جسمی، سیستم بهداشت و درمان و سیستم اجتماعی کشورها. وقتی بحث طول عمر پیش می‌آید، برخی عوامل مانند ژنتیک از دست ما خارج است، اما چند کار هست که می‌توانید انجام دهید تا زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشته باشید.