در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        سالم‌خبر: چرا ایرانی‌ها برای چکاپ‌های دوره‌ای تمایلی نشان نمی‌دهند و آن را به شکل‌های مختلف پشت گوش می‌اندازند؟ چرا مردان در مقایسه با زنان، خودمراقبتی کمتری دارند و بسیاری از آنان تا میانسالی حتی یک بار هم برای چکاپ‌های دوره‌ای مانند آزمایش خون و تست پروستات و ... اقدام نکرده‌اند و آن را جزو افتخارات و برگ برنده‌ای برای خود می‌دانند! ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد و رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در این باره به همشهری‌آنلاین می‌گوید: بی‌توجهی ما ایرانی‌ها به چکاپ های دوره‌ای دلایل متعددی دارد اما اگر بخواهم به مهم‌ترین آنها اشاره کنم، یکی این است که خیلی از مردم تحت پوشش بیمه نیستند و از عهده پرداخت هزینه چکاپ‌های آزاد یا بدون بیمه برنمی‌آیند. سه‌شنبه، 19 تیر 1403

        عناوین مرتبط
        سالم‌خبر: ویروس پاپیلوما یا HPV یکی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به انواع سرطان است که متخصصان عفونی معتقدند بی‌توجهی به آن می‌تواند سلامت جسم و روان آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. به گزارش سالم‌خبر به همت بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نشستی به منظور روشنگری و اطلاع‌رسانی در خصوص ویروس پاپیلوما یا بیماری HPV با حضور ویروس شناسان، متخصصان عفونی و روانپزشکان در سازمان نظام پزشکی ایران برگزار شد؛ ویروس HPV یا پاپیلوما یکی از شایعترین بیماری‌های عفونی مربوط به دستگاه تناسلی است که می‌تواند زمینه ابتلای فرد به انواع سرطان‌ها را فراهم کند.

        سالم خبر: رییس اداره بیماری‌های عضلانی - اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بالای پوکی استخوان در کشور، بر اهمیت افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای پوکی استخوان شدید، تاکید کرد. به گزارش سالم خبر، فاطمه حاجی ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پوکی استخوان یک بیماری خاموش است، گفت: این بیماری مختص اواخر سنین میانسالی و سالمندی است که با مینرالیزه شدن استخوان اتفاق‌ می‌افتد و سبب می‌شود استخوان‌ها متخلخل و شکننده شوند. در واقع ساختار استخوان بهم می‌خورد و ماده معدنی آنها کم شده و استخوان استحکام خود را از دست می‌دهد؛ در نتیجه استخوان با کوچک‌ترین ضربه‌ای که انتظار نمی‌رود، دچار شکستگی می‌شود.

        سالم خبر: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اعلام اجرای رایگان و کشوری برنامه تشخیص زودرس سرطان‌های شایع، همچنین از آغاز برنامه غربالگری پوکی استخوان زنان بالای ۵۰ سال برای اولین بار در کشور خبر داد. به گزارش سالم خبر،کوروش اعتماد گفت: تشخیص زودرس برای بیماری هایی انجام می شود که هم بار سلامتی و مالی زیادی را به حوزه سلامت جامعه و مردم تحمیل کنند و هم تشخیص زودرس آنها امکان انجام یک مداخله موثر را فراهم کند. وی افزود: در بین بیماری های مختلف چند بیماری از جمله دو سرطان شایع روده بزرگ و پستان در دستور کار قرار دارند. در هر دو نوع سرطان، برنامه تشخیص زودرس در کل کشور به صورت رایگان در حال انجام است.