در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        سالم‌خبر: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بازار بزرگ مکمل و پاسخگوی تولید داخل به نیاز کشور، در عین حال از تسهیل شرایط تاسیس داروخانه‌های طب سنتی و طبیعی در سلامتکده‌ها خبر داد. حیدر محمدی، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در اولین همایش سراسری مدیران فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور گفت: بازار مکمل در کشور بازار بزرگی است و تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور است و طی چند سال اخیر واردات مکمل به صفر رسیده است. وی گفت: فراورده‌های طبیعی و سنتی ظرفیت‌های فراوانی دارد که البته بازار آن در اندازه‌ای که مد نظرمان است، بزرگ نیست و باید در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده از این فرآورده‌ها اقداماتی انجام شود. چهارشنبه، 20 تیر 1403

        عناوین مرتبط
        داروهای لاغری اوزمپیک و مونجارو در تهران ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد
        سالم‌خبر: پای دو داروی معروف لاغری اوزمپیک و مونجارو Ozempic و Mounjaro به ایران هم باز شد. این در حالیست که با وجود اثربخشی این دو دارو در مدیریت وزن و کنترل قند خون در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد توجه قرار گرفته‌ اما سازمان غذا و داروی ایران تاکنون هیچ مجوزی برای واردات قانونی آنها صادر نکرده است. با این وجود بررسی‌ها از داروخانه‌ها نشان می‌دهد که این داروهای تزریقی به راحتی در دسترسند و با قیمت‌های میلیونی عرضه می‌شوند. داروهایی که به شکل مسافری از ترکیه، کانادا، آلمان و... وارد می‌شوند و به نسخه‌های متخصصان هم راه پیدا کرده‌اند. نه تنها داروخانه‌ها که برخی سایت‌ها و کلینیک‌های زیبایی هم این داروها را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

        سالم‌خبر: مدیر مرکز مراقبت‌های جامع هموفیلی بیمارستان کودکان مفید؛ گفت: فاکتور ۹ انعقادی بیماران هموفیلی دچار کمبود مطلق کشوری است و مجبور هستیم به بیماران به جای فاکتور ۹، فاکتور پلاسما تزریق کنیم، این درحالیست که فاکتورهایی با دو ماه تاریخ مصرف هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند. پیمان عشقی همچنین در تکمیل سخنان خود افزود: این موضوع وجود دارد و نهادهای رسمی می‌توانند تایید یا تکذیب کنند. اما مسئله اینجاست فاکتور ۹ پلاسمایی در کشور ما به وفور وجود داشته است اما در یک سال گذشته با کمبود و در چند ماه گذشته عدم وجود مطلق این فاکتور مواجه هستیم.

        سالم‌خبر: رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران، گفت: افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی به رغم پیشرفت ۹درصدی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۲، ظاهرا اکنون به ۵.۵ درصد رسیده است که پسرفتی قابل‌ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. اکبر عبدالهی‌اصل در هفدهمین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران که به بررسی وضعیت کلی صنعت دارو اختصاص داشت با ارائه گزارشی درباره اقتصاد دارو، افزود: بر اساس گزارش بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، درآمد سرانه ناخالص ایران نسبت به میانگین دنیا رو به افزایش است درحالی که مردم چنین احساسی ندارند. جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است اما شاخص امید به زندگی در بدو تولد از سال ۲۰۱۹ روند نزولی یافته که دلیل آن مشخص نیست.