در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        قم- رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از شناسایی دو مسافر مبتلا به تب دنگی در این استان خبر داد. چهارشنبه، 20 تیر 1403

        عناوین مرتبط
        اتباع غیرمجاز؛ بیماری سل را با خود به ارمغان آورده‌اند
        سالم‌خبر:رئیس بخش سل و تحقیقات ریوی انجمن انستیتو پاستور ایران، درباره عمده ترین گروه ها و استان های مبتلا به سل در ایران گفت: بیشترین موارد مثبت ابتلا به سل مربوط به اتباع افغانستانی به ویژه اتباع غیرمجاز است که بدون غربالگری و کنترل وارد ایران می شوند.  ابوالفضل فاتح همچنین افزود: البته بر اتباعی که به صورت قانونی به کشور وارد می شوند نیز باید کنترل بهتری صورت بگیرد. با توجه به اقدامات قاعده مند و منظم وزارت بهداشت در سراسر کشور، روند ابتلا به سل کاهشی و در برخی استان ها مانند سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با کشور پاکستان و افغانستان، گلستان به علت همجواری با کشور ترکمنستان و ایلام به علت هم مرز بودن با کشور عراق، افزایشی بوده است.

        نوبل پزشکی امسال به ۲ دانشمند آمریکایی رسید
        کارآمد خبر: امروز در مراسم اهدای جوایز نوبل ۲۰۲۴ دو دانشمند آمریکایی به عنوان برندگان نوبل پزشکی معرفی شدند. به گزارش کارآمد خبر، در مراسم معرفی برندگان جوایز نوبل ۲۰۲۴ که امروز (دوشنبه ۱۶ مهر/ ۷ اکتبر)، در ساعت ۱۳ به وقت تهران آغاز شد، نام ویکتور امبراس و گری راوکن به عنوان برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۴ اعلام شد. ویکتور امبراس (Victor Ambros) متولد اول دسامبر ۱۹۵۳ میلادی در آمریکا، یک زیست‌شناس رشدی آمریکایی است که اولین میکرو آراِن‌اِی (RNA) شناخته‌شده را کشف کرد. او استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست در ووستر ماساچوست است. گری راوکن (Gary Ruvkun) متولد مارس ۱۹۵۲ میلادی در آمریکا زیست‌شناس مولکولی در بیمارستان عمومی ماساچوست و استاد ژنتیک در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون است.

        انتخاب سخت/ چالش‌های انتصاب رییس سازمان غذا و دارو در دولت آقای پزشکیان
        سالم‌خبر: یک و نیم ماه از رای اعتماد مجلس به کابینه دکتر پزشکیان می‌گذرد و وزیر بهداشت درمان ایشان، آقای دکتر ظفرقندی علیرغم وقوف به اهمیت حوزه غذا و دارو هنوز در انتخاب و انتصاب رییس این سازمان به جمع بندی نهایی نرسیدند. اگرچه به مصداق اتاق جراحی می‌توان در اینجا هم متذکر شد که ‌" یک ریسک حساب شده و سریع اغلب از یک قطعیت کند بهتر است" بنظر می‌رسد تطویل این انتخاب نه فقط مدیران و کارشناسان فعلی را دچار فرسودگی و تنش میکند بلکه موجی از ناامیدی را بین طرفداران دولت جدید ایجاد خواهد کرد. علل این تاخیر را می‌توان هم در شرایط محیطی و هم در شرایط مدیریتی آقای وزیر جستجو کرد. در اینجا به برخی از این دلایل از نظر نگارنده اشاره می‌شود: 1.