در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        با وجود توزیع 20 میلیون وارفارین هنوز بازار اشباع نشده است
        سالم‌خبر: رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو سازمان غذا و دارو از توزیع ۲۰ میلیون وارفارین وارداتی طی ۴ ماه اخیر خبر داد. محمدحسین متولی گفت: از آذرماه ۲۰ میلیون وارفارین توزیع شده است که توزیع ۱۶.۵ میلیون عدد آن در زمستان انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تمام محموله‌های وارداتی وارفارین در بازار توزیع می‌شود، گفت: مصرف ماهانه وارفارین ۳.۵ تا ۴ میلیون عدد است و با وجود توزیع چندبرابری هنوز بازار اشباع نشده است. رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو درمورد نحوه توزیع وارفارین بین داروخانه ها، عنوان کرد: معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور درمورد توزیع این دارو بین داروخانه‌ها تصمیم می‌گیرند، سازمان غذا و دارو نیز با اولویت داروخانه‌های دولتی و منتخب این دارو را در تهران توزیع کرده است./آنا چهارشنبه، 8 فروردین 1403

        عناوین مرتبط
        بالاخره، سازمان غذا و دارو بیمه دی را خلع ید کرده است یا خیر؟
        سالم‌خبر: رییس سازمان غذا و دارو اگرچه چندی پیش با عدم تجدید تمدید مجوز طرح دارورسانی توسط بیمه دی هرگونه فعالیت و ارائه خدمات دارورسانی درب منزل این بیمه را سلب کرد و به درخواست آن برای تمدید مخالفت کرد اما مدیر شرکت بیمه دی در استان البرز با برگزاری یک نشست خبری با اصحاب رسانه، بر فعالیت و خدمات‌دهی خود به جانبازان به ویژه از نوع 70 درصد تاکید کرد و اعلام کرد: طی سه ماه اخیر اپلیکیشن ویژه برای ویزیت و ارائه دارو به جانبازان تحت عنوان «دورا پزشک و دارو رسان» راه‌اندازی شده است.

        با لابی‌گری ۴۰۰ دوز داروی رایگان گرفتیم اما در انبارها خاک می‌خورد
        سالم‌خبر: مدیرعامل انجمن SMA ایران، گفت: در حال حاضر داروی بیماران SMA اولویت اول را که نزدیک به ۳۰۰ بیمار بودند دو ماه است قطع کرده‌اند و برای اولویت دوم، یعنی ۱۱ تا ۲۰ ساله‌ها را که ۲۰۰ بیمار بودند، به حدود نیمی از بیماران یعنی تقریباً ۱۰۰ بیمار دارو داده‌اند. ظاهرا وزارت بهداشت دیگر دارو را تأمین نکند و این ته‌مانده انبار است.  سعید اعظمیان، افزود: دارو‌های SMA هشت سال است در دنیا تأییدیه گرفته‌اند و در سطح کشور‌های دنیا برای بیمارانشان استفاده می‌شود و بهبود کیفیت زندگی بچه‌هایی را که خیلی سال است درگیر این بیماری هستند، موجب می‌شود. این دارو‌ها افرادی را که در مراحل اولیه بیماری قرار دارند، درمان می‌کند.

        وای بر حال ما اگر بخواهیم با چهار هزار قلم دارو شوخی کنیم!
        سالم‌خبر: نایب رییس انجمن داروسازان استان تهران، گفت: وای بر حال ما اگر بخواهیم با چهار هزار قلم دارو شوخی کنیم. استدعا دارم که دوستان تفهیم شوند که دارو کالای عادی نیست که بخواهیم با آن شوخی و آزمون و خطا کنیم. خروجی چنین تصمیمات و سیاست‌های غیرکارشناسی می شود کمبود وارفارین در کشور که با وجود تزریق چهار تا پنج برابری به زنجیره تامین هنوز نتوانسته ایم جو روانی جامعه را بخوابانیم. به گزارش سالم‌خبر، بهمن صبور در نشست خبری چالش‌های دارویی کشور همچنین افزود: در هیچ دوره‌ای مثل حال افرادی که فاقد صلاحیت در حوزه دارو دخالت و اظهار نظر نداشته اند. خروجی این دخالت‌های غیرمتخصصانه هم معضلاتی است که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم.