در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        مادرانی که در بارداری استامینوفن مصرف کنند کودکانشان دچار این مشکل می شوند
        برای زنان باردار، استامینوفن همواره برای کاهش تب و تسکین درد، گزینه بی خطری در نظر گرفته می شد. اما نتیجه مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، چیز دیگری نشان می دهد. در این پژوهش، محققان به رابطه بین مصرف استامینوفن (با نام تجاری تایلنول) در دوران بارداری و اختلال در گفتار کودکان پرداختند. پنج‌شنبه، 9 فروردین 1403

        عناوین مرتبط
        به ازای تولد هر ۱۵۰ نوزاد ایرانی یک کودک مبتلا به اوتیسم است
        سالم‌خبر: مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: آمار اوتیسم در ایران یک تولد به ازای هر ۱۵۰ تولد است و درمان و توانبخشی آن هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم در نشست خبری «مسیر امید هم‌خواهی اوتیسم» که در محل انجمن اوتیسم برگزار شد، با اشاره به جلسه مدتی قبل این انجمن با معاون اول ریاست جمهوری، گفت: مسیر مطالبه‌گری اوتیسم یک یا دو ساله نیست و بالغ بر شش سال است که حداقل ۲۳ سازمان در این زمینه آگاه می‌شوند. وی گفت: آمار اوتیسم در ایران یک تولد به ازای هر ۱۵۰ تولد است و اوتیسم پیچیده‌ترین اختلال دوران رشدی_تکاملی است و درمان و توانبخشی آن هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند و در بزرگسالی این فشارها افزایش بیشتری هم می‌یابند.

        ۸ درصد مرده‌زایی جنین در کشور به دلیل آلودگی هواست
        سالم‌خبر: درویش، کنشگر محیط زیست در واکنش به تکذیب مازوت‌سوزی در کشور توسط برخی از مسئولین، گفت: مازوت‌سوزی را در کشور داریم. وقتی ترکیب آلاینده‌های هوا را ببینید و با مشتقات گوگرد روبه‌رو ‌می‌شوید، بدین معناست که مازوت داریم. محمد درویش، فعال محیط زیست در واکنش به انکار مازوت‌سوزی توسط برخی از مسئولان به دیده‌بان ایران گفت: تکذیب مازوت سوزی مانند این می‌ماند که از شتر می‌پرسند از کجا می‌آیی؟ می‌گوید از حمام کوی تو بعد می‌گوید پیداست از زانوی تو. هوایی که پر از مشتقات سولفات است چگونه ممکن است بدون مازوت باشد؟ این‌ها را که نمی‌توان کتمان کرد. حال دسترسی‌ها را محدود و محرمانه کرده‌اند.

        ۵۵ درصد از مبتلایان به HIV در کشور ۲۵ تا ۴۰ سال هستند
        سالم‌خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: بیماری ایدز در دوران کرونا مورد غفلت قرار گرفت ضرورت توجه به توسعه برنامه‌های حمایتی و افزایش آگاهی عمومی در خصوص این بیماری در کشور الزامی است . علیرضا زالی، در افتتاحیه چهارمین گردهمایی بین المللی و هشتمین سمینار سراسری ایدز در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی، اظهار کرد: با توجه به غفلتی که در دروان کرونا در روند تشخیص و درمان بیماری ایدز رخ داد، باید برنامه‌ریزی جامع‌تر و دقیق‌تری صورت گیرد، چراکه گزارش‌ها نشان داد تشخیص به موقع و درمان در روند کنترل این بیماری بسیار کمک کننده است.