در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        به کودکان‌تان نودل ندهید
        سالم خبر: بسیاری از کارشناسان تغذیه معتقدند غذاهای فوری مانند نودل فوری نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه مصرف خارج از تعادل آن می‌تواند مضرات زیادی هم داشته باشد چرا که این نوع غذاها برای خوشمزه‌تر شدن در فرایند فراوری با روغن و نمک فراوان مزه‌دار می‌شوند. غذاهایی که برای بزرگترها توصیه نمی‌شوند قطعا برای کودکان نیز مضر است.  به گزارش سالم خبر، در دنیای امروز غذاهای فوری جزو غذاهای محبوب محسوب می‌شوند، یکی از این غذاها، نودل‌های فوری است که در کشور خودمان نیز شاهد تبلیغات گسترده تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی برای این غذای وسوسه‌انگیز هستیم. تبلیغاتی که بینندگانش را به خوردن این نودل‌ها با بسته‌بندی‌های وسوسه انگیز و چاشنی‌های متنوع، ترغیب می‌کنند. چهارشنبه، 29 فروردین 1403

        عناوین مرتبط
        مسمومیت کودکان با گیاهان دیفن‌باخیا و خرزهره کشنده است
        سالم‌خبر: کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش مسمومیت‌های اتفاقی در یک سال و نیم اخیر، گفت: برخی از گیاهان آپارتمانی مانند دیفن‌باخیا و خرزهره به رغم ظاهر زیبا موجب جلب‌ توجه کودکان شده و با خوردن قسمتی از آن گیاه توسط کودک باعث مسمومیت و حتی مرگ آنها می شود. به گزارش سالم‌خبر از سازمان غذا و دارو، راضیه کشاورز، اظهار داشت: گیاه دیفن باخیا یکی از گیاهانی است که از تمامی قسمت‌های گیاه اعم از برگ‌، ساقه و ریشه آن شیره‌ای استخراج می‌شود که حاوی ترکیب اگزالات کلسیم است که این ترکیب موجب سوزش در پوست یا تورم در دهان، زبان و حلق شده و گاه موجب عدم تکلم و حتی خفگی می شود.

        دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان رکورددار ابتلا به سل
        سالم‌خبر: استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان رکورددار ابتلا به سل هستند و پس از آن‌ها استان‌های گیلان، خوزستان، خراسان رضوی، قم و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مهشید ناصحی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، همزمان با روز جهانی سل با اشاره به شعار روز جهانی مبارزه با سل مبنی بر ( بله! ما می‌توانیم به سل پایان دهیم!) گفت: ۲۴ مارس سالروز معرفی عامل بیماری سل به جهانیان توسط دکتر رابرت کخ در سال ۱۸۸۲ به‌عنوان روز جهانی سل و ۲۳ مهرماه سالروز وفات حکیم ذکریای رازی، به عنوان روز ملی مبارزه با سل به پاس فعالیت‌های ارزشمند در زمینه سل نامگذاری شده‌اند.

        رونمایی از جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی در ایران
        سالم خبر: دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، از رونمایی جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی در کشور خبر داد. به گزارش سالم خبر، غلامرضا حمزه‌لو دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، اظهار داشت: امروزه پزشکی آزمایشگاهی جز جدایی ناپذیر بهداشت عمومی و ارائه مراقبت‌های بهداشتی است و بر پایه تکنیک‌های تحلیلی متعدد و ارائه داده‌های به موقع و عینی، به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای هدایت پیشگیری، تشخیص، درمان و نظارت بر بیماری، نقش تعیین کننده‌ای دارد.